انواع تجهیزات مسی
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

تسمه‌ مسی در سیستم‌های ارتینگ و صاعقه گیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تسمه‌های را از فلز مس با خلوص بالا یعنی ۹۹٪ تولید می‌کنند. این تسمه‌ها در تابلو برق‌ها یا محصولات برودتی و لوازم خانگی کاربرد دارند و در سیستم ارتینگ حافظت در برابر صاعقه از جمله یک هادی پرکاربرد محسوب می‌شود. این محصول به نوبه خود انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلمپ تسمه به میله ارت، کلمپ تسمه به سیم ارت و کلمپ تسمه به سیم و میله ارت را نام برد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند.
تسمه‌های مسی که تولید می‌شوند دارای خواص الکتریکی و مکانیکی منحصر به فردی هستند که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این تسمه‌ها مقاومت کششی بالایی هم دارند و در برابر خوردگی مقاومت قابل توجهی از خود به نمایش می‌گذارند. تسمه‌های مسی از فلز مس ساخته شده‌اند به همین دلیل هادی خوبی برای جریان الکتریکی و گرما هستند.
بزرگ‌ترین مشکلی که در هنگام استفاده از تسمه‌های مسی در سیستم فوق سولفاته شدن دیده شده است؛ علاوه‌بر آن قیمت بالای آن است که منجر به دزدیده شدن آن‌ها می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به جای تسمه‌های مسی به عنوان هادی ارت از تسمه مسی با روکش قلع بهره ببرید که گزینه بسیار مناسبی است. اگر از تسمه‌های مسی به جای کابل استفاده شود قطعاً مزیت‌های زیادی شامل حال شما می‌شود؛ برای مثال انشعاب گیری بسیار راحت‌تر می‌شود یا این که تعویض آن به سهولت امکان‌پذیر خواهد بود. از آن جایی که تسمه‌ مسی نسبت به کابل‌ها از استحکام بالاتری برخوردار هستند زیبایی خاصی هم دارند و هدایت جریان الکتریکی در آن‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد. اساساً تسمه مسی به روش‌های مختلفی خم می‌شود که لازم است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.
شمش مسی
شمش مسی یک تجهیزی است که در تابلو برق‌ها کاربرد دارد که وظیفه هدایت جریان الکتریکی را در تابلو برق بر عهده دارد. این هدایت جریان به صورتی است که تمام تجهیزات و قطعات تابلو برق باید به اندازه کافی دارای جریان الکتریکی باشند؛ برای مثال جنس این شینه از مس یا آلومینیوم می‌سازند که مدل‌های مسی برتری بالاتری دارند. تسمه مسی یک مکعب مستطیلی شکل است که معمولاً طول مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

شینه‌ها در شکل‌های مختلفی هستند، یعنی برای انتقال جریان‌های پایین تکی یا دوبل و برای جریان‌های بالا از شینه لوله‌ای یا گرد استفاده می‌کنند. برای شینه‌های مسی مشخصات فنی (ضخامت، طول و عرض) متفاوتی در نظر می‌گیرند، اما در بازار به صورت ۴ متری وجود دارند.

لازم به اشاره است انشعاب گیری این شمش‌ها بسیار راحت‌تر از کابل‌ها است؛ یعنی با ایجاد یک سوراخ روی آن‌ها انشعاب گیری انجام می‌شود و این وسط نیازی به تجهیزات و لوازم مختلفی نیست. از آن جا که سطح مقطع این شمش‌های مسی مناسب است پس جریان الکتریکی در آن‌ها به بهترین صورت هدایت می‌شود.

ویژگی خوبی که در این شینه‌ها وجود دارد این است که در صورت مشاهده هر مشکل یا خطایی می‌توان به راحتی و به سرعت آن را تعویض کرد. شمش‌ها زیبایی خاصی در تابلو برق ایجاد می‌کنند و در عین حال از استحکام و مقاومت بالایی هم برخوردار هستند. زمانی که از این تجهیز استفاده می‌شود بایستی میزان درجه سختی آن را بررسی کنند چرا که با وجود نیروی مکانیکی بالا در محیط، باید از شمشی که سختی بالاتر استفاده کنند.

در واقع شمش‌های مسی که در تابلو برق وجود دارند، به دو صورت شمش مسی نول و ارت هستند که هرکدام با توجه به عملکردی که دارند از نظر تعداد پیچ به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.
قیمت تسمه مسی
با توجه به نوساناتی که این روزها در قیمت فلز مس دیده می‌شود نمی‌توان یک قیمت واحد و ثابت برای تسمه مسی ارائه داد. در تعیین قیمت تسمه مسی پارامترهای زیادی دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ضخامت تسمه، میزان مس استفاده شده در تسمه، برند یا همان شرکت سازنده تسمه، عرض تسمه مسی و طول شاخه آن اشاره کرد.

یک فاکتور مهم که در تعیین قیمت تسمه دخیل است، وزن تسمه است؛ در واقع وزن تسمه بر طبق عرض تسمه و ضخامت تسمه مشخص می‌شود؛ برای مثال یک تسمه با عرض 15 میلی‌متر و ضخامت 5 میلی‌متری، وزن نهایی برابر 2.6 کیلوگرم دارد.

در واقع به هر اندازه‎ای که تسمه سنگین وزن‌تر باشد قطعا قیمت تسمه بیشتر خواهد بود اما اگر تسمه وزن سبک‌تری داشته باشد قیمت نهایی آن کمتر خواهد بود. معمولا تسمه‌ها را با دو متریال مس و آلومینیوم می‌سازند که نوع مسی آن گران‌ قیمت‌تر است اما نوع آلومینیومی آن به دلیل وزن کمتر از قیمت ارزان‌تری هم برخوردار است.

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید تسمه مسی فعالیت می‎کنند که با توجه به درصد خلوص مس به کار برده و میزان کیفیت تسمه، قیمت نهایی آن را تعیین می‌کنند. در واقع برای خرید و اطلاع از قیمت تسمه‌های مسی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی خاورمس مراجعه کنید.

لیست قیمت تسمه‌های مسی در این فروشگاه‌ به صورت روزانه به‌روز می‌شود و انواع تسمه‌ها با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسند. اساسا با خرید از این فروشگاه معتبر می‌توانید در کاهش هزینه‌ها موثر واقع شوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: